Category Archives: Branding

Archetype rebel

Archetype rebel uitgelicht

De rebel, ook wel de ‘revolutionair’, de ‘activist’ of de ‘maverick’ genoemd is een van de archetypes die behoren tot de archetypes die we associëren met “verandering en risico”.   Orde en structuur: De schepper, De heerser, De zorggever Sociale verbondenheid: Entertainer, De goede buur, De verleider Verandering en Risico: De held, De magiër, De […]

Geen copycat maar een paradijsvogel

Geen copycat maar een paradijsvogel

Ik zie online veel copycatgedrag. Mensen die elkaar na-apen tot in den treure. Mensen die dezelfde filters gebruiken, dezelfde trucjes toepassen, exact dezelfde kleding dragen, dezelfde sfeer hebben gecreëerd in hun fotoshoots en die elkaar constant na zitten te papegaaien. En hey, we doen er allemaal aan mee dus ik zit hier zeker niet te […]

Archetype goede buur uitgelicht

Archetype goede buur, ook wel ‘de bondgenoot, ‘de allemansvriend’ of ‘de realist’ genoemd is een van de archetypes die behoren tot de archetypes die we associëren met ‘sociale verbondenheid’.   Orde en structuur: De schepper, De heerser, De zorggever Sociale verbondenheid: Entertainer, De goede buur, De verleider Verandering en Risico: De held, De magiër, De […]

Brand archetype verleider

Archetype verleider uitgelicht

Archetype verleider, ook wel ‘de liefhebber’, ‘de geliefde’ of ‘de partner’ genoemd is een van de archetypes die behoren tot de archetypes die we associëren met ‘sociale verbondenheid’.   Orde en structuur: De schepper, De heerser, De zorggever Sociale verbondenheid: Entertainer, De goede buur, De verleider Verandering en Risico: De held, De magiër, De rebel […]