Category Archives: Branding

Archetype zorggever

Archetype zorggever uitgelicht

De zorggever, ook wel de ‘heilige’, de ‘ouder’ of de ‘altruïst’ genoemd is een van de archetypes die behoren tot de archetypes die we associëren met orde en structuur.   Orde en structuur: De schepper, De heerser, De zorggever Sociale verbondenheid: Entertainer, De goede buur, De verleider Verandering en risico: De held, De magiër, De […]

Archetype avonturier

Archetype avonturier uitgelicht

De avonturier, ook wel de ‘pionier’, de ‘vrijheidzoeker’ of ‘de ontdekker’ genoemd is een van de archetypes die behoren tot de archetypes die we associëren met prestatie.   Orde en structuur: De schepper, De heerser, De zorggever Sociale verbondenheid: Entertainer, De goede buur, De verleider Verandering en Risico: De held, De magiër, De rebel Prestatie: […]

archetype schepper

Archetype schepper uitgelicht

De schepper, ook wel de ‘artiest’, de ‘dromer’, de ‘uitvinder’, of in het Engels ‘the creator genoemd is een van de archetypes die behoren tot de archetypes die we associëren met orde en structuur.   Orde en structuur: De schepper, De heerser, De zorggever Sociale verbondenheid: Entertainer, De goede buur, De verleider Verandering en Risico: […]

Archetype rebel

Archetype rebel uitgelicht

De rebel, ook wel de ‘revolutionair’, de ‘activist’ of de ‘maverick’ genoemd is een van de archetypes die behoren tot de archetypes die we associëren met “verandering en risico”. Orde en structuur: De schepper, De heerser, De zorggever Sociale verbondenheid: Entertainer, De goede buur, De verleider Verandering en Risico: De held, De magiër, De rebel […]

Geen copycat maar een paradijsvogel

Geen copycat maar een paradijsvogel

Ik zie online veel copycatgedrag. Mensen die elkaar na-apen tot in den treure. Mensen die dezelfde filters gebruiken, dezelfde trucjes toepassen, exact dezelfde kleding dragen, dezelfde sfeer hebben gecreëerd in hun fotoshoots en die elkaar constant na zitten te papegaaien. En hey, we doen er allemaal aan mee dus ik zit hier zeker niet te […]