Category Archives: Branding

archetype schepper

Archetype schepper uitgelicht

Brand archetypes zijn ‘persoonlijkheden’ die merken inzetten om een bepaald publiek aan te spreken. Je voelt je namelijk eerder verbonden met een merk waar je je mee identificeert of dat iets in je losmaakt. In dit blog zoomen we in op brand archetype schepper. Archetype de schepper, ook wel de ‘artiest’, de ‘dromer’, de ‘uitvinder’, […]

Archetype rebel

Archetype rebel uitgelicht

Brand archetypes zijn ‘persoonlijkheden’ die merken inzetten om een bepaald publiek aan te spreken. Je voelt je namelijk eerder verbonden met een merk waar je je mee identificeert of dat iets in je losmaakt. In dit blog zoomen we in op brand archetype: de rebel. Archetype rebel, ook wel de ‘revolutionair’, de ‘activist’ of de […]

Geen copycat maar een paradijsvogel

Geen copycat maar een paradijsvogel

Ik zie online veel copycatgedrag. Mensen die elkaar na-apen tot in den treure. Mensen die dezelfde filters gebruiken, dezelfde trucjes toepassen, exact dezelfde kleding dragen, dezelfde sfeer hebben gecreëerd in hun fotoshoots en die elkaar constant na zitten te papegaaien. En hey, we doen er allemaal aan mee dus ik zit hier zeker niet te […]

archetype de goede buur

Archetype goede buur uitgelicht

Brand archetypes zijn ‘persoonlijkheden’ die merken inzetten om een bepaald publiek aan te spreken. Je voelt je namelijk eerder verbonden met een merk waar je je mee identificeert of dat iets in je losmaakt. In dit blog zoomen we in op brand archetype: de goede buur. Archetype goede buur, ook wel ‘de bondgenoot, ‘de allemansvriend’ […]