Category Archives: Copywriting

Alles wat je moet weten over copywriting.

Tone of voice

Tone of voice bepalen in 5 simpele stappen

De ‘tone of voice‘, oftewel de manier waarop een bedrijf een doelgroep aanspreekt, is een essentieel onderdeel van een goede marketing- en communicatiestrategie. Waarom? De woorden die je gebruikt op je website, in je nieuwsbrieven en op je sociale kanalen bepalen letterlijk hoe mensen jouw bedrijf zien. Je wilt hen aanspreken op een manier die […]

SEO

8 SEO copywriting-tips: zo leer je schrijven als een pro!

SEO-vriendelijke content schrijven, voor veel mensen lijkt het een soort mysterie. Want hoe zorg je ervoor dat bijvoorbeeld je website of blogs SEO-vriendelijk zijn? Dat de juiste mensen je site weten te vinden? En dat ze een tijdje op je site blijven hangen? In dit blog geven we je 8 SEO copywriting-tips waarmee je SEO-vriendelijke […]

Spelling

Tien veelgemaakte Nederlandse taalfouten die je overal ziet

Ik ben een taalliefhebber pur sang. Ik houd van talen leren, talen analyseren en ik lees graag theorieën over het ontstaan van taal. Als tekstschrijver en NT2-docent zou ik dus kunnen zeggen dat ik van mijn hobby mijn beroep heb gemaakt. Het verbeteren van taalfouten is voor mij dan ook dagelijkse kost. Toch vind ik […]

Doelgroep bepalen

Doelgroep bepalen: essentieel voor je bedrijf

In dit blog vertel ik je waar je allemaal op moet letten bij het bepalen van je doelgroep. Dit is namelijk heel belangrijk bij het maken van een marketing- en communicatiestrategie voor je bedrijf. Het is fantastisch als je een bedrijf hebt met een product of dienst waar jij helemaal voor staat. Iets wat je […]

schrijven van een goede tekst

10 tips voor het schrijven van goede teksten

Een goede tekst heeft een duidelijke boodschap en bereikt direct een bepaalde doelgroep. Maar hoe schrijf je een goede tekst en waar moet je allemaal op letten? Ik ga je 10 tips voor het schrijven van goede teksten geven die je meteen in de praktijk kunt brengen. In een mum van tijd schrijf je daardoor betere […]