Wie is Tjeerd Schiphorst? Tjeerd is een coach die mensen helpt die vastlopen in hun een specifieke baan of carrière/leven in het algemeen. Hij helpt mensen erachter te komen waar ze blij van worden en waar ze meer van willen in hun leven en geeft hen dan handvatten om hier daadwerkelijk mee aan de […]

Portfolio Tjeerd

 

Wie is Tjeerd Schiphorst?

Tjeerd is een coach die mensen helpt die vastlopen in hun een specifieke baan of carrière/leven in het algemeen. Hij helpt mensen erachter te komen waar ze blij van worden en waar ze meer van willen in hun leven en geeft hen dan handvatten om hier daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Zijn missie is dan ook mensen helpen groeien in hun leven en carrière, ze het plezier terug te geven en ze hun potentie ten volle te laten benutten. 

Tjeerd kreeg via via veel coachees, maar wilde zijn online zichtbaarheid en vindbaarheid verbeteren om zo ook meer klanten te krijgen via zijn website en sociale kanalen. Tjeerds initiële vraagstuk was hoe hij zijn boodschap naar zijn doelgroep moest formuleren op zijn website en social media kanalen. Hij had wel in z’n hoofd wat hij naar buiten wilde brengen, maar het lukte hem niet de juiste woorden te vinden. Verder wilde Tjeerd ‘koude leads’ aansporen een gratis coachsessie via zijn website bij hem te boeken.

 

Een op maat gemaakt coachingtraject voor de coach

Eerst hebben we Tjeerds waardepropositie scherp gekregen en zijn boodschap geformuleerd. Daarna zijn we aan de slag gegaan met een tone-of-voice bepaling het schrijven van de webteksten. Om meer aanmeldingen via de website binnen te krijgen hebben we Tjeerd gecoacht in het opzetten en inrichten van sales funnels. Zo maakten we samen met hem een e-book (dat wij ontwierpen en redigeerden) en hebben we hier een salesfunnel-plan voor bedacht om mensen op die manier aan te moedigen een gratis sessie te boeken. Tijdens de coachingsessies begeleidden we Tjeerd in het opzetten van een e-mailflow, de copy voor e-mails, de technische aspecten van het inrichten van de sales funnels, en schreven en ontwierpen we de verschillende opt-ins. We hebben hem dus deels gecoacht, maar ook bepaalde zaken voor hem uit handen genomen. 

 

Het resultaat: wervende webteksten, een sterke salesflow en een nieuwe skillset

Tjeerd heeft nu een website die bij hem past. Met teksten die bij hem passen, een sterke salesflow en een mooi e-book dat hij inzet voor coahees. Daarnaast is het resultaat van de coaching dat Tjeerd nu zelf weet hoe je zo’n salesflowproces oppakt. Wanneer hij een nieuwe weggever of product in de markt wil zetten, kan hij er zelf mee aan de slag. Hij begrijpt op strategisch niveau hoe je dit in kunt zetten omdat hij het onder onze begeleiding grotendeels zelf heeft gedaan. En als hij hulp nodig heeft, dan kan hij altijd bij ons terecht. Wij hebben dan ook een langdurige samenwerking met Tjeerd en helpen hem nog steeds met allerlei marketing- en communicatiegerelateerde aspecten.

 

Onze samenwerking met Tjeerd op een rijtje:

  • Doelen vaststellen 
  • Waardepropositie
  • Tone of voice bepalen
  • E-book schrijven en vormgeven
  • Webcopy
  • Social media inzetten
  • Coaching e-mailflow & salesfunnels
contentstrategie

Ook hulp nodig? We got your back!