Krachtwerk is opgericht door drie mannen met een passie voor duurzaamheid: Joris, Laurens en Matthijs. Zij vinden dat het tijd is om de energietransitie in Nederland te versnellen en geloven erin dat dit mogelijk is als je de juiste mensen bij elkaar weet te brengen. Vanuit die missie startten zij Krachtwerk, een detacheringsbedrijf voor duurzame […]

Krachtwerk is opgericht door drie mannen met een passie voor duurzaamheid: Joris, Laurens en Matthijs. Zij vinden dat het tijd is om de energietransitie in Nederland te versnellen en geloven erin dat dit mogelijk is als je de juiste mensen bij elkaar weet te brengen. Vanuit die missie startten zij Krachtwerk, een detacheringsbedrijf voor duurzame professionals. Door Krachtwerkers in te zetten voor duurzame projecten, helpen zij bedrijven en gemeentes bij het realiseren van groene doelstellingen op de thema’s energie en mobiliteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Nederland van het gas, elektrisch vervoer, windmolenparken etc.

 

Waarbij hulp nodig?

Joris, Laurens en Matthijs hadden zelf een website gebouwd maar die was verouderd en moest een volledige metamorphose krijgen. Er moest een nieuw design komen (waarbij wel hun oude kleuren behouden bleven), maar vooral ook een totaal nieuwe indeling en structuur van de website en overal nieuwe teksten. Ze wilden de website aantrekkelijk maken voor toekomstige Krachtwerkers en daar hoorde een nieuwe look bij en een frisser verhaal. Zo besloten we bijvoorbeeld veel meer op de storytelling te gaan zitten en gebruik te maken van quotes en verhalen van zowel Krachtwerkers als bedrijven en gemeentes die met hen hadden samengewerkt.

 

Zo zijn we te werk gegaan

We hebben de heren uitgebreid gesproken via Zoom en met ze gebrainstormd over hun wensen en om zo in kaart te brengen wat zij belangrijk vonden en wat de basis moest worden voor hun nieuwe website (en vooral ook wat ‘weg’ kon met het oog op hun oude website.) Op basis daarvan maakten wij een plan waarbij we eerst de structuur en inhoud bepaalden, vervolgens de website ontwierpen en tot slot de teksten. We hadden elke week een check-in call met ze om onze vorderingen te laten zien en om te kijken of wij de site ontwierpen op een manier die aansloot bij hun wensen. De website lieten we bouwen door Peter Stolk. Gaandeweg kwamen we ook nog tot de conclusie dat ze behoefte hadden aan nieuwe iconen en nieuwe foto’s van hun mooie werkplek, dus ook dat namen wij voor onze rekening.

 

Kortom:

  • UX (user experience) website
  • Webdesign
  • Ontwerp iconen
  • Fotografie (deels)
  • Copy website
contentstrategie

Ook hulp nodig? We got your back!