Wat is ApenkooiGym? ApenkooiGym! Wie kent het niet? Dit leuke initiatief ontstond toen een paar gymdocenten (waaronder Han Balsem en Daniel Kuin) de koppen bij elkaar staken en tot de conclusie kwamen dat het ‘gymmen zoals vroeger’, een comeback moest maken! Zij besloten daarop apenkooigym-lessen te organiseren waarbij een flinke workout wordt gecombineerd met […]

Portfolio Apenkooigym

 

Wat is ApenkooiGym?

ApenkooiGym! Wie kent het niet? Dit leuke initiatief ontstond toen een paar gymdocenten (waaronder Han Balsem en Daniel Kuin) de koppen bij elkaar staken en tot de conclusie kwamen dat het ‘gymmen zoals vroeger’, een comeback moest maken! Zij besloten daarop apenkooigym-lessen te organiseren waarbij een flinke workout wordt gecombineerd met sport & spel. En dat bleef niet lang onopgemerkt: binnen no time werd het opgepikt door de media. En toen ging het verhaal als een lopend vuurtje rond: het populaire spel uit ieders jeugd werd beschikbaar voor een groot publiek. Dat betekende dat alles in een stroomversnelling kwam. Ze lieten een website bouwen, namen docenten aan, installeerden een aanmeld- en betaalsysteem, sloten zich aan bij classpass en zijn inmiddels uitgebreid naar 7 verschillende steden. 

 

Doel: meer strippenkaarten verkopen en nieuwe docenten aantrekken

Han en Daan hadden een vrolijke, uitnodigende website neergezet met een duidelijke tone of voice en aantrekkelijke branding. Het probleem was alleen dat hun website niet gebruiksvriendelijk en SEO-geoptimaliseerd was en dat op bepaalde pagina’s liep alles door elkaar heen. Dat betekende in de praktijk dat ze niet genoeg zoekverkeer binnen kregen en dat belangrijke informatie voor hun leden (en nieuwe gymdocenten) moeilijk te vinden was. Kortom: de basis stond niet goed. Voor Corona hadden ze daar weinig last van gehad vanwege hun enorme populariteit maar tijdens Corona, moesten ze met een plan komen om met en knaller op te starten en de kinderziektes eruit te halen. Maar wat er precies moest gebeuren om dat voor elkaar te krijgen, hadden ze niet helder.

Wel hadden ze een duidelijk doel: meer Apenkooi-strippenkaarten verkopen, meer events en andere uitjes verkopen en een website met een goede flow. Een hoop verschillende punten, waarvoor een duidelijke strategie en goed fundament nodig was.

Tijd voor een stevig fundament

We zijn begonnen bij het fundament, hebben duidelijke doelen gesteld en zijn begonnen met het optimaliseren van de website. Allereerst starten we met een waardepropositie, analyse van de huidige site en een keyword research. Op basis van de waardepropositie, het zoekwoordenonderzoek en de analyse maakten we wireframes voor een nieuwe indeling.

Daarop volgend hebben we per pagina het doel bepaald, het aanbod helderder verwoord en de boodschap aangescherpt, zodat zij meer aanmeldingen zouden krijgen voor hun lessen en groepsuitjes. Zo hebben we het bijvoorbeeld makkelijker gemaakt om strippenkaarten te kopen op de website door zowel het design, de tekst als de technische kant te herzien. 

Ook besloten we een werken-bij pagina te maken zodat ze nieuw talent konden aantrekken. In deze pagina hebben we uitgelicht wat de voordelen zijn van werken bij ApenkooiGym en een leuke indruk gegeven van hen als werkgever en het team. 

Daarnaast hebben we hun bestaande teksten (die al heel goed en leuk geschreven waren) herschreven met het oog op zoekwoorden en hebben we in hun eigen tone of voice en stijl from scratch nieuwe pagina’s geschreven. Tot slot installeerden we de nodige programma’s zoals Google Analytics en Search Console, om zo de resultaten te kunnen meten.

 

Een snelle, vindbare website met de juiste informatie en een prettige flow.

Han en Daan kregen een SEO-geoptimaliseerde en snelle website, met een duidelijk doel per pagina en een logische gebruiksvriendelijke indeling. Ook zijn ze vindbaar op relevante onderwerpen. 

Nu Google Analytics geïnstalleerd is kunnen ze zien waar mensen vandaan komen, wie hun doelgroep is en hoe die mensen zich bewegen op de website. En met Search Console kunnen ze goed in de gaten houden wat hun SEO-resultaten zijn en op welke keywords ze het meeste webverkeer binnenkrijgen. 

Omdat de basis nu staat, viel een last van hun schouders af. En het leuke is: er rolde ook nog een langdurige samenwerking uit. We adviseren de heren regelmatig over het maken en plaatsen van content en het werven van docenten.

Onze werkzaamheden voor ApenkooiGym op een rijtje:

  • Wireframes maken
  • SEO-onderzoek
  • UX-optimalisatie
  • Copywriting
  • SEO-optimalisatie
  • Waardepropositie
  • Contentstrategie
  • Google Analytics
  • Search Console
contentstrategie

Ook hulp nodig? We got your back!