Wat is ENA? ENA staat voor Ergotherapie Netwerk Amsterdam. Ergotherapie is een paramedische discipline binnen de zorg. Een ergotherapeut helpt mensen die door fysieke of mentale oorzaken, de dagelijkse dingen niet meer kunnen doen zoals voorheen. Denk bijvoorbeeld aan het huishouden, het werk of het sociale leven. Een ergotherapeut kijkt hoe het leven van mensen […]

Wat is ENA?

ENA staat voor Ergotherapie Netwerk Amsterdam. Ergotherapie is een paramedische discipline binnen de zorg. Een ergotherapeut helpt mensen die door fysieke of mentale oorzaken, de dagelijkse dingen niet meer kunnen doen zoals voorheen. Denk bijvoorbeeld aan het huishouden, het werk of het sociale leven. Een ergotherapeut kijkt hoe het leven van mensen zo ingericht kan worden dat ze minder belast worden. Denk bijvoorbeeld aan hulpmiddelen of het indelen van activiteiten.

Er zijn veel ergotherapeuten in Amsterdam en een aantal van hen in Amsterdam heeft besloten zich te verenigen en het Ergotherapie Netwerk Amsterdam op te richten. Zij fungeren als aanspreekpunt voor aangesloten ergotherapeuten in Amsterdam. Ze adviseren beleidsmakers, stimuleren samenwerking en zorgen voor een heldere informatievoorziening zowel aan de gemeente als aan aangesloten ergotherapeuten.

 

Carte blanche

De ergotherapeuten van Ergotherapie Netwerk Amsterdam (ENA), wilden binnen een korte tijd en beperkt budget een onepager, zodat een online plek hadden waar mensen contact met ze konden opnemen en waar ergotherapeuten zich konden aansluiten. Ook wilden ze met de beoogde website laten zien waar ze voor staan en als serieuze partij gezien worden door beleidsmakers van de Gemeente Amsterdam. Behalve een aantal teksten hadden ze nog niets: geen website, geen logo en geen branding, geen visitekaartjes. In die zin hadden wij carte blanche om alles voor ze te ontwerpen en bouwen. Het was voor hen belangrijk om hun stem te laten horen en hun kernwaarden te vertalen naar een visitekaartje in de vorm van een website. Verder vonden ze het belangrijk om uit te stralen dat ze een frisse club mensen zijn. Ze wilden dan ook wegblijven van het stoffige beeld van ergotherapeuten en gezien worden als een moderne partij.

 

Aan de slag met alle ingrediënten

We begonnen met een uitgebreide meeting om zoveel mogelijk informatie te vergaren en hun doelen helder te krijgen. Ook kregen we input over wat ze mooi vonden want het was de bedoeling dat ze zich alle vijf konden vinden in het resultaat. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met alle ingrediënten. We hebben eerst het logo en de branding gemaakt (waaronder kleurschema, lettertypes en algemene stijl.) Wat betreft het logo hebben we een element van verbinding erin verwerkt door de letters aan elkaar te ontwerpen. Qua branding kozen we voor levendige kleuren, grote koppen en een helder, schreefloos lettertype en fris en helder beeldmateriaal. Daarna gingen we aan de slag met het bouwen van de site en het plaatsen van de teksten, die we nog iets geredigeerd hebben. We zorgden bij het ontwerp voor een logische, prettige flow, duidelijke CTA’s en een simpel en goed werkend contactformulier.

 

Een mooie, frisse website die net even anders is

Na een beetje schaven, een paar gewisselde foto’s en iets aangepaste kleuren en nog wat veranderingen in de tekst stond er een website waar alle vijf de ergotherapeuten blij mee zijn. Nu heeft het ENA een duidelijk gezicht en vormt de website een mooie representatie van hun organisatie. De website is clean, doelgericht, origineel en opvallend, zonder schreeuwerig te zijn. Het is een plek waar zowel ergotherapeuten als beleidsmakers de informatie kunnen vinden die ze zoeken en zich kunnen aanmelden voor samenwerking of om zich aan te sluiten bij het netwerk. En dat was precies wat de ergotherapeuten voor ogen hadden. .

 

Onze werkzaamheden voor ENA op een rijtje:

  • Branding
  • Logo-ontwerp
  • Tekstredactie
  • Webdesign
  • Website bouwen
contentstrategie

Ook hulp nodig? We got your back!