Iris Maree ontwerpt high-end vegan luxury bags in haar studio in de Amsterdamse Jordaan.   Waarbij hulp nodig? Door de coronacrisis en de lockdown kon Iris haar prachtige tassen niet meer verkopen op beurzen en ook was er minder aanloop in de winkels waar haar tassen liggen. Ze wilde daarom haar volledige online strategie herzien […]

Iris Maree ontwerpt high-end vegan luxury bags in haar studio in de Amsterdamse Jordaan.

 

Waarbij hulp nodig?

Door de coronacrisis en de lockdown kon Iris haar prachtige tassen niet meer verkopen op beurzen en ook was er minder aanloop in de winkels waar haar tassen liggen. Ze wilde daarom haar volledige online strategie herzien om zowel organisch als betaald meer webverkeer en daarmee omzet te genereren.

 

Zo zijn we te werk gegaan

We zijn met Iris gaan zitten om met haar te bepalen wat precies haar doelen waren op het gebied van marketing en communicatie. Vervolgens hebben we een plan uitgerold waar ze deels zelf mee aan de slag kon. We hebben haar uitgebreid geïnterviewd en een waardepropositie met haar gedaan, haar verhaal opnieuw geformuleerd om haar USP’s en belangrijkste boodschap meer naar voren te laten komen. Ook keken we naar de structuur van haar website om de customer journey zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. We hebben vervolgens per pagina heel zorgvuldig de boodschap bepaald en een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd  Op basis daarvan herschreven we haar Engelse webteksten en vertaalden haar hele site naar het Nederlands.

Verder rolden we een online strategie voor haar uit waarin we de basis van haar pillar content bedachten voor toe te passen op haar algehele marketing- en communicatiestrategie. Ook zetten we een advertentiecampagne voor haar op (google ads) en leerden we haar met een uitgewerkte handleiding en een workshop, hoe ze social media-advertenties kon inzetten in de verschillende aankoopfases van haar klanten (awareness en action phase).

 

Kortom:

Een overzicht van alle onderdelen van de marketing en communicatie waar we studio IRIS MAREE mee geholpen hebben:

  • Waardepropositie
  • UX (user experience)
  • SEO zoekwoordenonderzoek
  • Copy Engelse teksten
  • Copy Nederlandse teksten
  • Strategy deck en roadmap voor Instagram
  • Strategy deck en roadmap voor LinkedIn
  • Blogstrategie voor website
  • Handleiding opzetten social ads
  • Workshop opzetten social ads