KIRSTEN LEK, founder en eigenaar van The Social Plan(t), is een ‘social media expert met groene vingers’. Zij is letterlijk opgegroeid in de kassen. Het is dan ook geen verrassing dat de tuinders-, planten- en sierteeltwereld in haar hele carrière een rol speelden. Zo werkt ze als Key Accountmanager voor kwekers en retailers. Daarnaast was […]

KIRSTEN LEK, founder en eigenaar van The Social Plan(t), is een ‘social media expert met groene vingers’. Zij is letterlijk opgegroeid in de kassen. Het is dan ook geen verrassing dat de tuinders-, planten- en sierteeltwereld in haar hele carrière een rol speelden. Zo werkt ze als Key Accountmanager voor kwekers en retailers. Daarnaast was en is zij altijd bezig met het esthetische gedeelte.

Welke planten en potten passen mooi bij elkaar? Welke planten zijn in? Welke planten staan het mooist in welk interieur? Kirsten is hiervan als geen ander op de hoogte en met haar gevoel voor stijl maakt zij verrassende combinaties. Als hobby startte ze daarom een instagram-account waarop ze allerlei inspiratie-posts deed. Haar account ging binnen no time door het dak! Ze besloot dat ze daar meer mee wilde doen en richtte een eigen bedrijf op: The Social plant. The Social plan(t) creëert en beheert social media content en is vooral gericht op de tuinders en plantenwereld. Op deze manier combineert Kirsten al haar passies in één. 

 

Waarbij hulp nodig?

Kirsten moest from scratch beginnen. Ze had eigenlijk alleen een vaag idee, wat nog helemaal vorm moest krijgen. Zelfs de naam voor haar bedrijf moest nog bedacht worden. Wij zijn dus gewoon bij het begin begonnen en hebben haar stap voor stap door het opstartproces geloodst.

 

Zo zijn we te werk gegaan

Wij begonnen met een uitgebreide brainstorm waarin we samen met Kirsten haar bedrijfsnaam, tagline, en merkidentiteit bepaalden. Vervolgens gingen we aan de slag met verschillende marketingmodellen om een strategisch fundament op te zetten. Aan de hand van de brainstorm en de modellen, bepaalden we Kirstens doelgroep en op basis daarvan ook de tone of voice, huisstijl en brand story. Toen dit eenmaal stond, ging Kirsten naar de KvK en The Social Plan(t) was geboren. In een latere fase bepaalden we de UX van haar website en schreven we haar webteksten. Nog voordat haar website überhaupt online stond, zat Kirsten al helemaal vol met klussen.

 

Kortom:

Een overzicht van alle onderdelen van de marketing en communicatie waar we The Social Plan(t) mee geholpen hebben:

  • Bedenken bedrijfsnaam
  • Huisstijl
  • Brand story
  • Waardepropositie
  • Online strategie
  • UX (user experience) website
  • Copy website (Nederlands)
contentstrategie

Ook hulp nodig? We got your back!