Merkstrategie
Contenstrategie

CONTENTSTRATEGIE

Content bedenken en maken is tijdrovend, maar essentieel voor elk bedrijf dat stappen wil maken. Met een weldoordachte contentstrategie kun je je doelstellingen behalen, koers zetten en resultaten meten. Daarnaast wil je content creëren voor verschillende klantfases omdat je daar met verschillende soorten content op moet inspelen. Of je dit nu zelf doet, of een team hebt dat content voor jou maakt. Wij brengen via een gratis routesessie jouw doelen in kaart en komen met een gedegen plan zodat precies weet, hoe en welke content jij kunt maken voor jouw (potentiële) klanten.

Gratis routesessie!

Een contentstrategie levert het volgende op:

✓ Je bouwt autoriteit op door relevante info te delen
✓ Je krijgt meer organisch verkeer naar je website
✓ Het zorgt voor kwalitatieve leads
✓ Je onderscheidt je van je concurrent
✓ Je krijgt meer engagement en connectie met je doelgroep

De onderdelen die aan bod komen

Content SMART-doelen

Goede content is content die daadwerkelijk ergens op slaat. Content waar over is nagedacht. Want op welke manier wil je content inzetten? Welke meetbare doelen wil je bereiken? En op welke kanalen dan? Dit gaan we in SMART-doelen voor jou formuleren.

Content-positionering

Met een positionering brengen we in kaart welke unieke waarde jij met je content creëert en waar jouw doelgroep naar op zoek is. We bepalen via een waardepropositie samen met jou hoe jij je merk wilt wilt neerzetten. Dit vormt de basis voor al je content.

De mom-test

Er is niets zo belangrijk als weten wat jouw klanten echt willen. Maar hoe kom je erachter? Dit kan je alleen weten door met ze in gesprek te gaan en dingen te testen. Dat doen we via de mom-test.

Contentplan voor elke fase

Klanten zitten in verschillende fases van de buyers journey. Voor al die verschillende fases heb je verschillende content nodig. Iemand die jouw bedrijf nog niet kent heeft namelijk behoefte aan andere content dan een terugkerende klant. Wij maken een plan voor relevante content in al deze fases.

Evaluatie van de contentstrategie

Nadat jij aan de slag ben gegaan met de strategie zullen we -afhankelijk van de doelen- na verloop van tijd de resultaten en de uitvoerbaarheid van het plan analyseren en de strategie bijschaven of aanpassen. Daarnaast kijken we wat wel en niet heeft gewerkt zodat je je content nog meer kunt finetunen.

Op zoek naar een contentstrategie voor jouw bedrijf?

Plan een belletje met ons en en dan kijken we wat we precies voor je kunnen doen.

hulp bij je merkstrategie
Let's go

Hoor het van een ander

ZO GAAN WE TE WERK

Tijdens een vrijblijvende belafspraak of een afspraak bij ons op kantoor, bespreken we alle punten waar jij hulp bij nodig hebt. Daarna brengen we in kaart hoe we jou daarbij kunnen helpen en krijg je van ons een voorstel voor een content-strategie.

Wij bieden geen standaard-pakketten want elk bedrijf is anders. Wij leveren maatwerk dus hoe we samenwerken verschilt per klus. Wel zorgen we altijd voor een duidelijke planning en hebben we incheckmomenten en tussentijdse evaluaties. 

Als het samenwerkingstraject erop zit, evalueren we altijd hoe het is gegaan en of je nog vragen hebt. Zo kijken we bijvoorbeeld samen met jou hoe je een door ons ontwikkelde contentstrategie inzet voor je bedrijf en of dit nog bijgestuurd moet worden. 

Meestgestelde vragen

Als je een waterdichte contentstrategie wilt, dan raden we aan dit in z’n geheel bij ons af te nemen. Maar je kunt natuurlijk ook voor een onderdeel kiezen. Dan is dat niet de strategie zelf maar bijvoorbeeld een waardepropositie, positionering of tone-of-voice bepaling.

Omdat wij maatwerk verzorgen is dat voor elk bedrijf anders. Sommige bedrijven hebben bijvoorbeeld een uitgebreider contentplan nodig dan andere. Boek een routesessie met ons in en wij komen met een offerte op maat. 

Jazeker, tijdens het maken van de strategie hebben we regelmatige check-ins met jou en vertellen we je alvast waar je mee aan de slag kunt. Als de contentstrategie eenmaal gemaakt is, gaan we uitgebreid met je zitten om alle onderdelen door te nemen zodat je de contentstrategie zelf kunt doorvoeren. Als je daarna behoefte hebt aan extra begeleiding, kun je consulten bij ons boeken (indien gewenst in abonnementsvorm) waarin wij je verder helpen. 

Dat weten wij als we je hebben gesproken voor een routesessie. Wij kijken dan precies naar wat jouw doelen zijn en hoe we je daarbij kunnen helpen. Dat kan een contentstrategie zijn, maar misschien past een merkstrategie, social media strategie of iets heel anders wel beter bij wat je nodig heb. 

Je krijgt een compleet uitgewerkt plan van aanpak met alle tools die jij nodig hebt om de strategie zelf uit te voren. Wij zorgen voor een strategie met een visueel aantrekkelijke opzet, die goed werkbaar en overzichtelijk is. Verder krijg je een uitgewerkte waardepropositie, een archetype-bepaling, een stapsgewijs actieplan, handige planners en invulbare metric sheets waarmee je makkelijk het overzicht kunt bewaren. 

Uiteraard kunnen we je niet alleen begeleiden in de uitvoering, maar je ook helpen bij de uitvoering van de contentstrategie door specifieke onderdelen voor je op te pakken. Denk bijvoorbeeld aan webteksten, social media, blogs, een nieuwe website, etcetera. Voor het complete overzicht van alle zaken waarvan we de uitvoering op ons nemen kijk je hier.

FAQ roze
Kennismaken MEER Collective

EERST EVEN KENNISMAKEN?

We snappen dat je ons graag eerst spreekt voordat we aan de slag gaan met een contentstrategie voor jouw bedrijf. Zo kun jij ons uitleggen waar je behoefte aan hebt en dan kunnen wij je vertellen hoe we jou verder kunnen helpen.

Ik wil kennismaken

EERST EVEN KENNISMAKEN?

We snappen dat je ons graag eerst spreekt voordat we aan de slag gaan met een contentstrategie voor jouw bedrijf. Zo kun jij ons uitleggen waar je behoefte aan hebt en dan kunnen wij je vertellen hoe we jou verder kunnen helpen.

Ik wil kennismaken